Tavaly októberben markáns szív- és térdízületi fájdalmak közepette letettem a bringát, ám a sóvárgás igen erős maradt a tekerés iránt, így figyelemelterelésként elkezdtem kiművelni magam a téli kerékpározással kapcsolatban. Jelen pillanatban amolyan elméleti vérteződést folytatok, hogy a 2015-ös szezont előbb kezdjem és később fejezzem be, mint a tavalyit. Itt jegyzem meg, hogy azért nem elvetendő egy kerékpáros ismerősöm azon szabálya sem, miszerint „óraátállítástól óraátállításig tart a bringás szezon”. Pont. :-)
![]() |
Forrás: thefridaycyclotouriste.com |
De mivel kellenek a kihívások, vissza a nagy téli
öltözködős-felszereléses-technikázós témához, azon belül is a számomra legnagyobb újdonságot jelentő téli gumihoz. Nem vagyok egy nagy kerékpárszerelő zseni, így nem
lepődtem meg, hogy nem ismertem a fogalmat, ám amikor egy cikket azzal a
kezdőmondattal olvastam, hogy „autókkal kapcsolatban biztosan hallottál már
róla, de tudtad, hogy a kerékpárodon sem mindegy milyen papucs van!?” és még találkoztam egy-két hasonló
indítással, jólesően konstatáltam, hogy „áhhá, más se tudja”, és azonnal kutakodni kezdtem a részletek után.
Tehát: a téli kerékpározásnak nagyon-nagyon
fontos eleme a megfelelő gumiválasztás, tessék szépen figyelmet fordítani rá.
Nem túl zord időjárásban működik ugyan a slic gumi, ám már kis havon is
veszettül tud csúszni és ilyen papucsokról egy-kettőre kidől az egyszeri
bringás a forgalomból. Ha mégis ezzel mész neki a télnek, érdemes kisebb
nyomással – kb. 3bar – és lejjebb engedett nyereggel közlekedni.
Félterep és téligumi |
![]() |
Terepgumi |
![]() |
Szöges gumi |
Tehát összefoglalva: a tél egy csúszós időszak,
kell a téli gumi a bringára is, és hogy milyen, azt neked kell eldöntened. Sok sikert! :-)
Sufnitunig szögesgumit pedig EZEK alapján
készíthettek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése